2014

Work in Austria

29 August 2007

Przez Azję - Malezja

Zwiedzanie Malezji nie było naszym celem, nie mieliśmy już na to czasu. Musieliśmy przejechać przez jej część, aby dostać się do Tajlandii do Bangkoku odebrać z lotniska moją mamę Maję i dziewczyny, których wtedy nie znaliśmy. Wszyscy się dołączali do nas na miesiąc. Jednak skoro już tam byliśmy to postanowiliśmy pojechać zobaczyć słynne dwie wieże w Kuala Lumpur. Drugim celem był przejazd pociągiem przez tropikalną dżunglę. Całość zajęła nam ledwo dwa dni. Petronas Towers w Kuala Lumpur naprawdę robią duże wrażenie. Turystycznie można wjechać tylko do połowy wysokości na pomost łączący oba budynki. Wjazd jest bezpłatny i tylko z przewodnikiem. Mieliśmy pecha, bo na każdy dzień liczba wjeżdżających jest limitowana a na dzień, w którym tam przyjechaliśmy już wszystkie bilety były rozdane. Okazało się, że limit jest względu na pojemność windy. Uparliśmy się, że w takim razie idziemy na piechotę, ponieważ mamy tylko jeden dzień w Kuala Lumpur i po prostu musimy tam się dostać. Oczywiście na piechotę też nie można, ale upieraliśmy się tak długo, że dołączono nas do jednego z kursów na górę. Po wszystkim Malezja nie chciała nas wypuścić, albo to Tajlandia nie chciała wpuścić. W ambasadzie Tajlandii w miasteczku niedaleko granicy powiedziano mi, że Polacy nie potrzebują wizy. Było to pewne zaskoczenie, bo Michał musiał załatwiać sobie a z moich informacji wynikało to samo. Pytałem się wiele razy w ambasadzie ale bardzo niemiła pani ciągle się upierała , że nie potrzebuję. Pojechaliśmy na granicę, przeszliśmy malezyjską a na tajlandzkiej oczywiście zostałem zatrzymany. Okazało się, że jednak potrzebujemy wizę.  Wróciliśmy do miasteczka i po kolejnych rozmowach i tłumaczeniach niemiła pani wydała mi wizę i dopiero z nią wjechaliśmy już bez problemu.