2014

1996

Work in Austria

Work and Travel w USA

Witam w dziale poświęconym mojemu pierwszemu wyjazdowi. Tu Chyba wszystko się zaczęło. To był mój pierwszy długi wyjazd (4 miesiące) i tu chyba złapałem tego bakcyla podróżniczego:) Pojechaliśmy we dwóch z moim kumplem Arturem do pracy z programu Work&Travel przez jedno z biur podróży we Wrocławiu. Oczywiście jak to zawsze bywa nie wszystko poszło zgodnie z planem, ale ogólnie świetne doświadczenie i polecam każdemu. Już przed tym wyjazdem wiedziałem o moim następnym do Hiszpanii. Głównym calem wyjazdu do USA miało być zarobienie na studia w Hiszpanii. Oczywiście nie wszystko było tak pięknie – ciężko przeżyliśmy ten wyjazd i długo po powrocie się z Arturem nie odzywaliśmy do siebie (pozdrawiam Artur!!) Później jednak (jak zawsze) wszystko wróciło do normalności. Jako że był to pierwszy taki długi wyjazd do pracy byliśmy podekscytowani, ale jednocześnie trochę przestraszeni. Polecieliśmy do Nowego Jorku gdzie w planie miała być przesiadka na samolot na Florydę gdzie mieliśmy pracować w hotelu (później spotkałem ludzi co tam byli i okazało się, że bardzo dobrze się stało, ze tam w efekcie nie dotarliśmy). W Nowym Jorku poszliśmy odwiedzić moją rodzinę gdzie juz zostaliśmy na dłuższy czas i od których to otrzymaliśmy ogromną pomoc w przetrwaniu i szukaniu pracy, a za którą mam wrażenie nie podziękowaliśmy wystarczająco co mogę uczynić teraz. Ciężko by było bez pomocy!! Pozdrawawiam! Pracowaliśmy w 3 miejscach w Nowym Jorku. Na początku ja znalazłem prace w restauracji na dolnym Manhattanie jako taki człowiek od wszystkiego a Artur w magazynie części samochodowych na sławnym Green Point – polskiej dzielnicy. Później pracowaliśmy juz razem. Pierwsza była ciężka i długa praca dała nam sporo popalić, ale dało nam sporo radości również - praca przy zawodach tenisa ziemnego US Open jako „porters” czyli ludzie od wszystkiego. I na końcu pracowaliśmy w hotelu Hilton. Ostatnie dwie prace zostały nam umożliwione przez moją rodzinę za co dziękujemy!!
Oj mógłbym długo odpowiadać co tam przeżyliśmy ale zdjęcia na razie muszą wystarczyć wam. Tzn. zdjęcia, których jeszcze nie ma ale się pojawią w przyszłości. Miałem wówczas aparat analogowy i wszystkie zdjęcia mam w domu nie poskanowane a na papierze tylko. Kiedyś poskanuję i wtedy tu zamieszczę. Na razie mnie w domu nie ma, więc nie mogę tego zrobić. Jedyna szansa, że Artur mi coś podeślesz!! Wtedy tutaj je zamieszczę.

USA

Welcome in a in a part designed to my first long trip to USA. I think this is here where everything started. After this trip I caught the traveling interest. I went there with my friend Artur for 4 months. It was organized by one of the traveling agencies which participated in a US program “Work & Travel”. This is a program oriented for students who wants to go to USA to work during their summer time. Generally the work is simple like work in hotels, restaurants, entertainment parks, house keeping or other that doesn’t really require any knowledge or responsibility. Of course this is initially only, because people go there and very often change their work canceling contracts that were made before entering USA. This is what we have done too. We were supposed to work in a hotel in small town somewhere at Florida state. So we flew to New York and over there we met my aunt with her family who leaves there. We just wanted to say hallo and go further. It turned out that they were very nice and offered us help to find better job in New York. We stayed in their place for few weeks until we found our own room and job. Firstly I found job in a Korean restaurant at Manhattan downtown and Artur at Green Point (polish district) in a car parts store. After few weeks, and again thanks to my family, we had new great job at US Open Tennis Championship as porters. It is maybe not very ambitious job but great experience in our live. We could see all tennis stars playing live!! Work was not very hard but very, very long hours. After few weeks it made us extremely tired physically and emotionally. After championship has finished we had another work at Hilton Hotel. Again great experience. Of course we had a lot of other adventures but this is only introduction…
I will take the advantage here and thank my family in New York again for helping us!! Without their help we wouldn’t have that great and unforgettable experience.
Ok, now the sad part. Actually there is no photos or any information here because right now I’m in Taiwan and all my photos are at home at Poland printed on a paper. We didn’t have digital camera so I will put here some photos after I come back and scan them. You just have introduction…
Enjoy other units on this web page:)